דיני חדלות פירעון

מה חשוב לדעת במחיקת חובות?

כיום הרבה אנשים נקלעים לסיטואציה שהם חייבים שיש להם חובות שלא יכלו לחזות מראש. כאשר הנשיאה בנטל החובות הופכת כבדה מנשוא נאלצים אותם אנשים לפנות להליך של מחיקת חובות.

 

בהוצאה לפועל מחיקת חובות?

מסלול הפטר בהוצאה לפועל – ישנם חייבים העומדים בתנאים מסוימים לקבל צו הפטר בהליך חדש ולהגיע למחיקת חובות. חייבים אשר עומדים בקריטריונים של החוק יזכו למחיקת חובותיהם, ואפשרות לשיקום והתחלה מחדש.

איחוד תיקים – במסגרת הבקשה לאיחוד תיקים יאוחדו כל התיקים המתנהלים נגדכם, ובכן יופסקו כל הליכי הביצוע שהופעלו נגדכם כגון הגבלות ועיקולים. תתקיים חקירת יכולת שלפיה יוחלט וינתן צו תשלומים חודשי. ההליך הזה מתאים לחייבים שיש להם סיכוי לפרוע את חובם.

בהליך פשיטת רגל מחיקת חובות והמטרות העיקריות בהליך?

  1. להסדיר את כינוס הנכסים של החייב כדי לאפשר חלוקתם בסדר עדיפות המוסד וקבוע בחוק בין הנושים.
  2. לאפשר לחייב לשלם את חובותיו, לשלם כמידת יכולתו באמת ובתמים, ולקבל צו הפטר על מנת "לפתוח דף חדש".

 

הליך פשיטת הרגל לרוב מסתיים בהפטר. אם בית המשפט הגיע למסקנה שכל מה שהיה ניתן לשלם לנושים שולם או שאין תועלת בהמשך הליכים יינתן לחייב הפטר. משניתן צו הפטר נמחקים כל חובות העבר וכל ההגבלות שהוטלו על החייב מוסרות. כיום ניתן לסיים את הליך פשיטת הרגל בתקופה של 18 חודשים בלבד.

 

עורך דין למחיקת חובות המכונה ה"קוסם" בתחומו עו"ד פרי מרקו

משרדנו מקצועי ובקיא בתחום מחיקת חובות בהליכי פשיטת רגל ובעל ניסיון רב.

מעניק ליווי אישי וצמוד לכל לקוח מתחילת ההליך ועד סופו. משרדנו העניק לחייבים רבים פתיחת דף חדש בחייהם בקבלת צו ההפטר וע"י מחיקת חובתם בהליכים השונים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למשרדנו.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email